Site Overlay

Vhodný způsob, jak se zbavit přebytečného tuku v těle

Pokud se už nevlezete ani do těch největších kalhot, které v šatníku máte, je už nejspíše nejvyšší čas se svou nadváhou něco dělat. Lépe jíst a začít cvičit.

Vhodný způsob, jak se zbavit přebytečného tuku v těle

Tloušťka není nic, co by si snad někdo přál. Nejenže špatně vypadá, ale rovněž je také iniciátorem mnoha nemocí, z nichž valná většina je často chronického rázu. V naší zemi je lidí, kteří mají nějaký větší problém související s nadváhou, opravdu hodně. Je sice pravdou, že na první příčky nejobéznějších národů světa máme ještě daleko, ale s raketovým tempem se tam blížíme. Přitom zhubnout není zase tak složité, když se to vezme za správný konec. Důležité je vědět, jak na tom jsme, a podle toho se pak rozhodovat.

Chřest a další zelenina

Obézní lidé je často nemožné identifikovat na první pohled. Jedná se o daleko komplikovanější problematiku a pouhá tělesná hmotnost nemusí vždy obezitu indikovat. Mnohem přesnější je řídit se bmi tabulkou Bmikalkulacka, díky které si člověk snadno zjistí, jestli je na tom dobře, nebo by měl se sebou něco začít dělat.

Několik jablek

Obezita, ale i třeba lehká nadváha je problém, který se dá řešit hlavně jídlem, respektive jeho změnou. Kdo se celé dny živí pouze v rámci pouličních občerstvení, ten se nemůže divit, že přibírá. Většinou se tam prodávají buďto extrémně mastná jídla typu hamburgery, hranolky anebo párek v rohlíku, či hodně sladké pochutiny, třeba ve formě cukrové vaty. Člověk, který chce hubnout, musí jíst zcela odlišně a takovým jídlům se na míle vyhýbat. Hlavní zařadit do jídelníčku velké množství zeleniny, méně ovoce a určitě i luštěniny. Výborné jsou kupříkladu ryby a občas si dát v neděli kuřátko také neuškodí.

Pohyb znamená hubnutí

S trochou snahy se dá zhubnout už jen pouhou změnou jídelníčku, ale kdo je netrpělivý, a navíc nechce se svým zdravím hazardovat, ten začne i sportovat. Nemusí se jednat o nic náročného, naopak. U extrémně obézních jedinců stačí lehký pohyb v podobě procházky, případně krátká jízda na kole. S postupem času je pak možné přidávat na kilometrech i na tempu. Když se to bude dělat pravidelně a správně, hubnutí bude daleko rychlejší.